• ~Selamat Datang~

    Assalamualaikum,blog ini moga2 dpt diambil pengajaran daripadanya dan amalkan dalam kehidupan seharian..semoga berbahgia di dunia dan di akhirat...Dan moga ukhuwwah di antara semua berpanjangan dan kekal hingga di akhirat nanti...Ameen Ya Rabbal Alamin...

RENUNGAN

Posted by Kohatsa: On 6:08 PM 0 comments

Pujian bagimu Ya Allah

Rabb Yang Memiliki Alam Ini
Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Salam dipanjatkan buat Penghulu Kami
Muhammad Al Amin..
Semoga nanti kami mendapat syafaatmu dengan izinNYA..
Amin...

Dunia adalah ilusi buat mata
Harta adalah material yang tak bernyawa
Berita tidak semuanya fakta
Cerita adalah khayalan dan sendiwara

Apakah ada di sana
yang bisa membuka minda sejelas-jelasnya
atau semuanya berpura-pura??!

jadilah Lelayang yang bertali
Bukan lelayang yang tiada paksi
Merayau di hutan dunia penuh fantasi
Bila menjunam di dasar bumi
barulah sedar tali tiada lagi..

Ayuh kita cari dan mencari
Di sana memang sudah pasti
kita menuju ke satu destinasi
di sini hanyalah sejenak berhenti
dan jangan mata mencuri-curi
mencari yang bukan milik hakiki
kerana milik hakiki bukan di sini.!

Carilah sebuah hati
yang dapat menerangi kegelapan jalanan ini
jangan cuai dan terlalai hati
kelak kepenatan melelahkan diri

yang pasti
yang dicari ada disisi
hanya hijab menutup mata hati
singkaplah ia dengan ketulusan rohani
insyaAllah tentu nanti
yang dicari pasti di sisi...

Usia sudah bertambah
aku bukan anak-anak sekolah rendah
Tapi pencapaian masih di tahap rendah
Semoga kekuatan dari Allah
Akan membuatkan aku gah
di persada dunia yang banyak helah..

Pergilah dunia dari hati ini
Aku cinta akhirat - dan itu aku nak pasti
tapi dunia mencuri dan mencari
dan aku akan tentukan nanti
supaya aku pasti kenal apa dunia ini
untuk kutinggalkan mengejar redha Ilahi
walau jasad ku berada di alam fana ini
akhirat telah dan akan ku terus menangi dihati..
Amin ya Rabbi.. Ya Illahi..
lupakan aku akan dunia ini
ingatkan aku akan akhirat nanti
tiap hari
semalam, juga hari ini
dan nanti esok yang menanti..
Yang aku cari,
Dunia ditanganku dan bukan di hati..

Raie'




Categories:

0 Response for the "RENUNGAN"

Post a Comment